Att spåra sändningar är idag den mest använda av Schenker AB:s e-tjänster – och det oavsett var man än befinner sig!

Appen hjälper dig också att hitta ditt DB Schenker Privpak-ombud i Sverige.

Att snabbt hitta närmaste ombud har blivit allt viktigare i takt med
e-handelns utbredning, och därför erbjuder vi denna tjänst också mobilt.

- I en tid då allt fler använder mobilen för att utföra olika ärenden är det ett naturligt steg för DB Schenker att satsa på denna kommunikationskanal och möta människor på ett nytt sätt, säger vår Vd Ingvar Nilsson för DB Schenker AB.

Ladda hem appen så här:

1. Öppna AppStore i din iPhone
2. Sök på ”Schenker SE”
3. Gå in på appens sida och ladda ner den gratis

Enkelt, eller hur?

Följande e-tjänster når du från din iPhone:

Sök sändningsstatus för flera transportslag.
Följ dina in- och utrikessändningar för såväl land-, sjö- och flygtransporter. Landbaserade transporter inom Sverige omfattar både leveranser till företag och privatpersoner samt mellan privatpersoner.

Ombudssökning.
Hitta något av våra DB Schenker Privpak-ombud i Sverige via GPS eller genom att ange postnummer eller ort.

OBS!
Har du några tips och idéer på ny funktionalitet i appen? Vill du hellre att vi gör en version för Android eller annat mobilt operativsystem? Kontakta mig, så för jag dina önskemål vidare.

För frågor om appen och transport eller lagertjänster ta gärna kontakt med mig, Anders Andersson, eller mina medarbetare hos:

DB Schenker, Utmarksvägen 29,
Box 713, 801 28 Gävle,
026-15 87 00
anders.andersson@dbschenker.com, http://www.dbschenker.com/se