Söderhamn Nära har nöjda elkunder
13/12, 2010 kl. 11:08Söderhamn Nära är delägare i det elhandelsbolag som har ökat mest i kundnöjdhet bland privatpersoner det senaste året. Det visar årets mätning av från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.
– Satsningen tillsammans med Gävle Energi har varit lyckad. Våra redan nöjda kunder har blivit ännu nöjdare med vår Källmärkt el som är en framgång, säger Söderhamns Näras VD Monica Granlund.
Söderhamnarnas lokala alternativ ligger på fem-i-topp både när det gäller privatkunder och företagskunder. Placeringarna är femma respektive fyra. Detta trots att regionens kunder har högst förväntningar i hela branschen.
– Det är bra att våra kunder ställer höga krav. Undersökningen visar att många har valt elleverantör utifrån sitt miljöengagemang. Tack vare dem erbjuder vi endast ursprungsmärkt Källmärkt el från förnybara källor som vind, vatten och biobränsle, säger Håkan Jönsson, elhandelschef hos Gävle Energi som gläds över en stor del nya kunder i Söderhamnsområdet.
Gävle Energis vd Per Laurell är övertygad om att siffrorna skjutit i höjden som ett resultat av utveckling inom flera områden i regionen. Han får medhåll av Monica Granlund:
– Elhandeln och energieffektivisering är strategiska viktiga inslag i framtidens energibransch. Vi har också stärkt vår plattform för utveckling av smarta nät där elbilar och infrastruktur är en viktig del av det framtida elnätet, säger de två.
Denna artikel är publicerad på Hem & Bostad via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!